
»Zmanjšajte število kanalov za boljše rezultate«
Sašo Palčič, direktor in ustanovitelj digitalne agencije Madwise, o tem, zakaj zmanjšati število kanalov, na katerih komuniciramo, da bi izboljšali rezultate.

Kaja Kovič
Zakaj priporočate zmanjševanje števila komunikacijskih kanalov?
Širjenje na čim več kanalov je morda intuitivna rešitev mnogih, a to le razprši energijo in znižuje kakovost same vsebine. S tem ne zapravljamo le svoje energije, ampak lahko celo škodujemo ugledu blagovne znamke. Z zmanjšanjem števila kanalov in osredotočanjem na tiste, ki so zares relevantni za posamezno blagovno znamko in njeno ciljno občinstvo, lahko dosežemo boljše rezultate z manj vložene energije.
Katera vodila morajo blagovne znamke upoštevati pri komunikaciji?
V prvi vrsti si premišljeno in dosledno izberimo peščico relevantnih kanalov, na katerih se zadržuje naše občinstvo (pa tudi glede na našo kapaciteto in znanje), preko katerih bomo komunicirali.
Drugič, razumevanje našega ciljnega občinstva je prvi pogoj za uspešnost marketinga. Če vemo, kdo in kje so naše stranke ter s kakšnimi izzivi se srečujejo, smo že korak pred konkurenco.
Pomembno je tudi, da smo specifični; da razumemo težavo naše stranke in ustvarjamo specifično vsebino prav za njo. Če poskušamo biti zanimivi vsem, na koncu ne bomo zanimivi nikomur.
In ne nazadnje, razvoj lastnih kanalov je izrednega pomena, kajti ti niso odvisni od nenadnih sprememb na trgu in muhastih algoritmov. Vlaganje v dolgoročne rešitve, kot je grajenje e-poštne baze in drugih oblik spletnih skupnosti, vam bo prišlo še kako prav.
Kako ste pri Madwisu prišli do ugotovitve, zakaj lahko prevelika razpršenost komunikacijskih kanalov blagovni znamki celo škodi?
Z leti izkušenj postavljanja digitalnih strategij za naše naročnike, z opazovanjem in analizo rezultatov. Prevečkrat smo videli, kako razpršena prisotnost na številnih kanalih vodi do manj učinkovite komunikacije in slabših rezultatov. Blagovna znamka na ta način v digitalnem svetu izgublja integriteto in s tem zaupanje potencialnih kupcev.
Platforme niso poplavljene le z vsebino, ampak tudi s številnimi blagovnimi znamkami, ki poskušajo splezati na določeno raven relevantnosti na trgu. Ogromno konkurence je, zato si ne moremo privoščiti površnega ali zapuščenega videza naših platform. Celostna digitalna podoba in energija naše blagovne znamke morata biti kristalno jasna in ponosno nositi svojo integriteto.
Katere strategije pa priporočate za gradnjo močnih lastnih kanalov?
Ne gre za strategijo, ampak poznavanje ciljne skupine – to je najpomembnejša točka pri grajenju močnih lastnih kanalov. Prva in najpomembnejša strategija, ki mi pade na pamet, je vsebinski marketing. Če svoji ciljni skupini ponudite vrednost z vsebino – naj bodo to blog, vodiči, e-novice, podkasti ali spletni seminar –, boste naredili ogromno za grajenje in krepitev lastnih kanalov. Vsebina mora predvsem odgovarjati na vprašanja strank in reševati njihove težave, pri tem pa biti verodostojnostna in kakovostna. Gradnja e-poštne baze je ena od najmočnejših strategij, v katero lahko vlagate. Potencialne stranke privabite z relevantno in kakovostno vsebino, nato pa z njimi gradite dolgoročen odnos, neodvisen od algoritmov na platformah.
Prav tako pomembna je SEO-optimizacija, in sicer zato, da vas potencialni kupci čim lažje najdejo preko iskalnikov. Pravilno strukturirane strani, relevantne ključne besede in kakovostna vsebina so ključ do uspešne dolgoročne digitalne strategije.
Za konec naj omenim še doslednost in vztrajnost; lastni kanali se ne zgradijo čez noč. Kupci niso naivni, pa tudi če bi bili, teh nočemo za dolgoročno in kakovostno gradnjo naše blagovne znamke. Uspeh zahteva dosledno vlaganje časa in virov ter skrbno in dolgoročno razmišljanje.
Ali lahko za konec podate »ultimativen« nasvet za leto 2025?
Pomembne so taktike, strategija in sistem komunikacije na kanalih. Namesto hitrega lova na kratkoročne rezultate razmislite o dolgoročnem sistemu, ki bo omogočil trajnostno in konsistentno komunikacijo na vaših kanalih. Dober in trajnostni marketing je maraton, ne šprint.